پروژکتور ضد انفجار
در صنایعی مانند صنعت نفت ، گاز، پتروشیمی ، کارخانه های الکل سازی ، به دلیل حساس و مستعد انفجار بودن کارخانه ها ، وجود پروژکتور ضد انفجار بسیار مهم و کاربردی می باشد . پروژکتور ضد انفجار به دلیل خاصیت ضد انفجار بودن ، جایگزین نورافکن های کوچک و هالوژن ها شده است و احتمال ایجاد انفجار را کاهش داده است . مکان های صنعتی بزرگ مانند کارخانه ها نیاز به نورافکن های بسیار بزرگی دارند که با کم ترین مصرف انرژی و مسائل دیگر ، بیشترین نور و کارایی را در محیط ایجاد کند . از ویژگی های دیگر پروژکتور ضد انفجار می توان به هزینه مناسب ، قابلیت تعمیر ، نصب آسان و ضد انفجار بودن در شرایط بحرانی اشاره نمود .
لوله فولادی
لوله های استوانه ای شکل که بلند و توخالی می باشند که از هر دو طرف باز بوده که از جنس فولادی می باشد را لوله فولادی می نامند . لوله فولادی در دهه 1800 میلادی وارد صنعت ساختمان سازی و صنایع مختلف دیگر شد که دارای کاربردهای زیادی می باشد . مواد اصلی لوله فولادی ، فولاد کربن است که دارای قطر بزرگی نسبت به لوله های دیگر است که در صنعت لوله کشی آب و فاضلاب کاربردهای زیادی دارد. معمولاً لوله فولادی در زیر خاک قرار میگیرد و جهت عبور آب و فاضلاب تعبیه می شود . از مزایای لوله فولادی می توان به مقاومت کششی بالا ، امکان تولید وسیع با ضخامت و قطر مختلف ، مقاومت فشاری بالا ، افزایش تداوم و گستردگی سیستم های محافظت اشاره نمود . لوله فولادی به سه روش قالب خمیری شکل بدون درز، جوش دادن و قالب گیری تولید و تهیه می شود .
نتیجه گیری:
پروژکتور ضد انفجار ابزاری است که به عنوان نور افکن های بزرگ و قوی در مکان هایی که امکان آتش سوزی و انفجار وجود دارد تعبیه می شود . لوله فولادی لوله هایی بلند بوده که جهت استفاده از صنعت آب و فاضلاب در زیر خاک تولید می شود .

منبع : پتروصنعت آنارام psanaram